בחצר בגן הילדים מתנסים, פועלים, חוקרים, לומדים ויוצרים. ייחודה של החצר הוא שיש בה מרחב המאפשר תנועה חופשית ומגע ישיר עם הטבע. בחצר אפשר לבצע פעילות גופנית חופשית ומונחת הן במרחב והן על המתקנים ובאביזרים גדולים, חלקם נגישים וחלקם ניתנים לרכישה בתקציבים לא גדולים.
הפעילות מועילה לקשר של הילד עם הסביבה הקרובה.
מטרות:
- לפתח בילד הרגשת השתייכות לחצר.
- לעורר בילד רגישות לשמירת החצר.
- לעורר בילד עניין לפעול, להשתתף ולקחת אחריות במשחק ובתחנות סנסומוטוריות בחצר.
הצעות:
- עיצוב וקישוט חצר הגן. פיסול סביבתי, קבוצתי, עיטור עציצים, עיטור קיר, גדר, פחי אשפה…
- הקפדה על אסטטיקה, ניקיון, שמירה וסדר.
תחנות סוציודרמטיות:
- בניית פינות לילדים קבועים (לכתוב בשלט את שמם), שעליהם לשמור ולטפח. כגון: אוהל, בית או כל פינה אחרת.
- מכבסה, פינה לתלות בגדים.
- דוכני מכירה (הילדים יעשו שטרות כסף למשחק).
- מוסך, מרכז תחבורה, בניית כלי תחבורה מקרטון או כל חומר אחר.
- פינת תזמורת כלי מטבח, סירים, מכסים, כלים תלויים.
- אזור הבעה ויצירות, ציור. עבודה משותפת, הדבקה פיסול ——– בגדר.
- נגריה – מפרקים ומרכיבים באזור התעשייה.
- בניית שעון חול משני בקבוקי קנקל.
- מד גשם ע"י בקבוק ומשפך.
- פינת קופסאות קרטון.
- פינת דייג – דגים עם מגנט + חכות עם חוטים ועל הילדים לדוג.
פינות סנסומוטוריות, משחק ותנועה:
- משחקי קליעה למטרה בלוחות דיקט/פוליגל.
- מיני גולף, שטח מלבני עם גומחות, משחק עם כדור ומקל מקרטון (ליפוף עיתונים עם מסקינטייפ)
- מעבר עכבישי בעזרת ממתח גומי ארוך.
- תליית רשת למשחק כדור מעל/ מתחת (ממתח גומי).
- מסלול מכשולים, שולחן – חישוקים, חבל – כסא.
- מקפצה.
- אבובים מכוסים עם דיקט לבניית מעברים, שיווי משקל.
- חבל – הליכה עליו, קפיצות מעליו, צורות התקדמות שונות.
- גומי – בין שתי כסאות מעברים מעל מתחת (לשנות גובה)
- כדור מחובר לחוט תלוי.
- דליים תלויים – זריקת כדור עיתון.
- כסא הפוך לזריקת טבעות.
- חישוקים על הקרקע לקפיצות שונות.
- חישוקים תלויים להשחלות.
- כסאות, מעברים התמצאות במרחב.
- מילוי בקבוקי חול או נייר.
- בקבוקים תלויים לקפיצות.