טיפים להורים

מאמר של עיתון הארץ – מדור בריאות

רגע לפני שרושמים את הילד לחוג​

למה רצוי לשלוח את הילד לחוג שבו מרכיבי התנועה הם מגוונים והילד יחווה כיף והנאה מבלי להרגיש שהוא נמצא בסביבה הישגית ותחרותית?

ילדים בגיל הרך זקוקים לתנועה מגוונת. צריך לחשוף את הילד למכלול אפשרויות התנועה: תנועה בכל המישורים, בכל רמות הגובה, בעוצמות שונות, בקצב שונה, להתנסות בטיפוס על סולמות, קפיצות ממקפצות, התקדמות על קורות שטוחות, עגולות, בגבהים שונים,  לעשות להם היכרות עם משטחי טיפוס מגוונים, לבדוק אמצעי גלישה שונים, לשחק משחקי כדור ועוד.

מלבד הפעילות המוטורית עצמה, המשמעות של עשייה היא גדולה הרבה יותר. התנועה מאפשרת לנהל בין היתר חינוך לבריאות ואיכות חיים, משפרת את הביטחון והדימוי העצמי של הילד, מאפשרת לו הסתגלות חברתית קלה יותר, מפתחת חשיבה, מלמדת מתן ביטוח רגשי, מוסיפה ליציבה ומפיקה הנאה וכיף.

המורה יוכל לקבל מושג האם הילד מקשיב להוראות, האם הוא מבין את רצף המשימות, האם הילד מגלה קושי בתכנון ובארגון התנועה שלו במרחב, האם הוא סובל מקושי קואורדינטיבי (חוסר הרמוניה תנועתית), האם הילד מסורבל ונופל הרבה, האם הוא ממוקד במשימה או מאבד עניין מהר בפעילות וטווח הקשב שלו קצר.

האם בשנים הראשונות של הילד, הג'ודו, הקפוארה, הג'אז או הבלט הקלאסי מספקים תשובות לשאלות האלו? האם באמת לא כל הסיפור זה צבע החגורה או שמלות הפלייה והטייץ.

דילוג לתוכן